Büyükçekmece Tapu Müdürü Ali Günal

Büyükçekmece Tapu Müdürü Ali Günal

GeziciYAK |SİNOP (ORTA KARADENİZ)

Sinop, Kale, Tarihi Cezaevi, Alaaddin Camii ve Süleyman Pervane Medresesi, Akliman, Hamsilos Fiyordu, Erfelek Tatlıca Takım Şelaleleri

::Tur Tarihi:22 – 25 Nisan 2010

0.Gün İstanbul – Sinop
21.00İncirli Boyner Mağazası
21.30Taksim Atatürk Kültür Merkezi
22.00Kadıköy Evlendirme Dairesi

1.Gün Sinop – Kale – Tarihi Cezaevi – Alaaddin Camii ve Süleyman Pervane Medresesi
Sabah saatlerinde otele ulaşma ve alınan kahvaltının ardından bir süre dinleniyoruz. Dinlenme sonrası Türkiye’nin tek fiyordu olan Hamsaroz ile gezimize başlıyoruz. Yemyeşil ormanla denizin kucaklaştığı bu yerde molanın ardından ikinci durağımız Akliman. Öğle saatşerinde Sinop Şehir Merkezine dönüp gezimize Sabahattin Ali, Refik Halit Karay ve daha bir çok tanımış isimlerin bir zamanlar koridorlarının aşındırdığı Tarihi Cezaevi ile devam edeceğiz. Sonra güney kale burçlarına geçiyoruz. Görkemli kale burçların üzerine kurulmuş kafelerde denize karşı çay kahve molası verip şehir gezimize devam ediyoruz. Sinop maket gemi modelciliği ile ünlü. Bizde yolumuz üzerinde bir kotra atölyesine girip kotra yapımı hakkında ustalardan bilgi alıp, alış- veriş yapma imkânı buluyoruz. Sonrasında Alaaddin Camii Ve Süleyman Pervane Medreselerini gezerek rehberimizden ayrıntılı bilgiler alıyoruz. Bu geziler sonrası otel dönüş. Akşam yemeği ve konaklama otelde.

2.Gün Ayancık – İnatlı Mağarası – Erfelek Tatlıca Takım Şelaleleri
Sabah otelde alınan kahvaltının ardından erken saate yola çıkarak Ayancık’a varıyoruz. İlk durağımız 700 metre uzunluğundaki galerileri, sarkıt ve dikitleri ile İnatlı Mağarası. Sonrasında günün yorgunluğunu atacağımız doğa harikası Akgöl’e gidiyoruz. Burada sandalla gölde gezinti yapabilir, göl çevresinde yürüyüş yapabilirsiniz. Öğle saatlerinde Akgöl’e veda edip Erfelek takım şelalelerine doğru yola çıkıyoruz. Öğle yemeğimizde şelale yakınlarındaki kır lokantasında alıyoruz. Yemek sonrası dileyenlerle takım şelaleleri keşfe çıkıp uzun bir yürüyüş yaparak geri dönüyoruz. Akşamüzeri Erfelek’e veda edip Sinop’a dönüyoruz. Akşam yemeği otelde.

3.Gün Sinop – Ayancık – Türkeli – Çatalzeytin – Abana – İnebolu – İst.
Sabah Kahvaltısının ardından Sinop’u keşfimizi tamamlıyor ve dönüşe geçiyoruz. Dönüşümüzü Karadeniz kıyısından muhteşem görüntülerle İnebolu’ya kadar yapıp klasik dönüş rotamıza giriyoruz. Güzergâhta uygun görünen noktada öğle yemeği için mola verilecektir. Normal hava ve yol koşullarında Saat 23,30 civarı İstanbul’dayız..

:: Ulaşım:Katılımcı sayısına göre (18’lik Mercedes sprinter/ Wosvagen volt, 27’lik Turkuaz/ Sultan)

:: Not:
.:Program akışı rehber tarafından belirlenir.
.:Rehber, hava, yol, sosyal, doğal, zamanlama vb. nedenlerle programda değişiklik yapabilir.